Eindelijk, Australië!!!! - Reisverslag uit Stokers Siding, Australië van Keesi - WaarBenJij.nu Eindelijk, Australië!!!! - Reisverslag uit Stokers Siding, Australië van Keesi - WaarBenJij.nu

Eindelijk, Australië!!!!

Blijf op de hoogte en volg

25 Januari 2014 | Australië, Stokers Siding

13 januari was het eindelijk zover, na een hoop regelen, inpakken en de laatste daagjes thuis ging het grote avontuur eindelijk beginnen, fantastisch!

Met de buik vol zenuwen (ja toch wel) om 8.30 aangekomen op Schiphol. Eerst ff de bagage gelost, papieren waren allemaal in orde dus dat was mooi. Gelukkig geen gedoe over het feit dat ik met een enkele reis vloog want je hoort nog wel eens van die horrorverhalen dat je dan geweigerd word. Maar dat even tussendoor. Tja toen was het toch echt tijd voor het laatste kopje koffie met de familie en het afscheid :-(

Eenmaal het poortje door was het egt begonnen. Eerste keer vliegen, eerste keer op een vliegveld, eerste keer buiten Europa en eerste keer alleen op reis, heerlijk toch (toch?)

Vlucht verliep best prima, mocht door de bussines douane dus ging mooi soepel. Na een uurtje wachten eindelijk met kort gekauwde nagels het vliegtuig in. Wat duurt het trouwens lang voordat dat ding een keer opstijgt zeg, check, dubbelcheck, naar de baan taxiën, weer wachten, afijn heb een jaar de tijd dus who cares :-). Eenmaal bij het opstijgen was ik er al vrij snel stellig van overtuigd dat de piloot herexamen moest doen en dat er van alles fout ging, maar aangezien de rest van de cabine daar geen last van had heb ik het maar overgegeven en eenmaal in de lucht was het eigenlijk ook best wel okee. Tijdens de vlucht beetje gepuzzeld, rondgekeken en genoten van het bijzondere eten.

Na een vlucht van 12:30u kwam ik aan op Singapore AirPort. Eerste indruk was nogal zweterig allemaal, maar wel een supernette bedoeling hier, chique gecombineerd met de kitscherige (schrijf ik dat goed ?) Aziatische stijl. Alles brandschoon, personeel everywhere en veel te zien en te beleven prima om 18:30u door te brengen. Even bij een informatiebalie met een lieftallig aziaatje gevraagd of ze wat in petto had voor een lange overstap, en ja hoor, tussen 3 enorme glimlachen door regelde ze even 40 Singapore dollar in waardebonnen voor me en een gratis tour door de stad. Topper tog. Uhhm verder veel gekke nieuwe dingen gegeten, me ogen uitgekeken, impulsief op alles afgelopen wat me interesse trok, douche gepakt en optimaal genoten genoten natuurlijk.

18:30u en een overdosis spleetogen later was het tijd om door te gaan richting Brisbane. Douane verliep soepeltjes (Zal wel door me nette kleren komen, thanks Pieternel) en we gingen weer vliegen. Veel turbulentie en onrustige mensen, maar heb ondanks alles tog nog 5u slaap meegepakt:) Opstijgen en landen ging ook niet zoals het hoorde volgens mij, de gezichten van de stewardessen waren ook wat betrokken. Maar veilig aangekomen.


En dan eindelijk AUSTRALIË!! Eerste indruk? Overal vrijstaande huizen, overal mensen die een praatje aanknopen, heerlijke temperatuur, mooie natuur en alleen maar grote auto's. Geweldig! M'n vlotte Engelse babbel tevoorschijn gehaald en de trein naar de gold coast gefixt en vanaf daar nog 2 bussen waarna ik na een reis van een slordige 45u eindelijk aankwam op de eindbestemming!! Heb het toch ff geflikt !!!

De rest vertel ik volgende keer en zal proberen het allemaal iets actueler te houden:)

Laat gerust een reactie achter vind ik zeker leuk

Dikke kus voor iedereen thuis en have fun!!




  • 25 Januari 2014 - 18:38

    Hanneke Seekles:

    Leuk Kees, we hebben jouw 1e reisverslag gevonden. We gaan je ook hier volgen maar blijven we je ook persoonlijke berichtjes sturen. Ben trots op je dat je het tot zover gered hebt.
    Groetjes Mammie

  • 25 Januari 2014 - 21:51

    Gretha Kater:

    Ha Kees; leuk je nieuwtjes, ga je toevoegen aan mijn favorieten. Grappig om je reisverslag te lezen. Moest weer denken aan mijn 1e vliegreis; was er stellig van overtuigd dat ik nooit meer thuis zou komen :):)
    Je bent nu zeker al bekomen van de reis en al begonnen met werk??
    Nogmaals geniet van alle het mooie en een hele goede tijd aan de andere kant van de wereld.
    En; ik ben benieuwd naar je belevenissen
    Greetzzzz

  • 25 Januari 2014 - 22:11

    Herman En Mariette:

    Wat fijn je nu ook te kunnen volgen op deze site. Je begrijpt dat wij jou in gedachten al zien rondlopen daarginds, maar met nieuws van jouw kant wordt dat nog leuker!
    Lukt het koeien melken al een beetje? Hoeveel slangen ben je al tegengekomen?
    Van GJ begrepen wij dat je nu ook weet wat zweten is, haha.
    Een duik in de 'dam' brengt dan verkoeling. Geniet ervan en keep in touch!

  • 26 Januari 2014 - 00:29

    Bartje :

    Ahoyy schipper !!
    goed te lezen maat , ben jaloers vanaf hier hoe je dat allemaal doet man !!
    heb al van je familie gehoord dat je aan het genieten bent , kom binnenkort wel even langs voor een potje COD haha !
    Binnenkort even chatten of iets ..!?
    Enjoy mate xx

  • 26 Januari 2014 - 09:43

    Daantje (oud-collega!):

    Leuk man! Je flikt 'm toch maar ff... stiekem misschien toch wel beetje jaloers op het feit dat jij dit zomaar durft. Nou man, ik ga je zeker volgen! Ik wens je echt veel plezier daar helemaal aan de andere kant van de wereld! Ben benieuwd of je al een baantje hebt kunnen vinden ;D

    Groetjes Daantje.

  • 26 Januari 2014 - 09:50

    Astrid:

    Hey kees fijn dat je het goed naar je zin heb daar in australie ik vind je heel stoer en dapper helemaal alleen naar australie te gaan! Ik wens je het allerbeste toe en nog heel veel plezier!groetjes astrid!

  • 26 Januari 2014 - 10:03

    Jacquelien:

    Wauw Kees, heel erg leuk om te horen! Volgens mij kijk je je ogen uit daar! Ik was toch wel erg benieuwd hoe het allemaal gegaan was.. zo'n lange reis naar de andere kant van de wereld is niet niks. Erg leuk zo'n reisverslag!

    Enjoy!!

    Groetjes Jacquelien

  • 26 Januari 2014 - 12:23

    Robert:

    waddup kees, veel succes in Australië en denk aan mij als je de dames probeert te fiksen :)

    veel plezier

    Heuvel

  • 26 Januari 2014 - 23:14

    Petra Dijkhuizen:

    Ha Neef,

    Leuk om te lezen, je verslag. Ja, die vliegangst herken ik wel. Ik moest in het begin vooral wennen aan dat moment als een vliegtuig met het opstijgen haar eerste curve maakt, maar daarvoor eventjes weer iets daalt. In het begin spande alles in me dan altijd samen, zo van, och heden, we moeten toch naar boven.
    Maar het is dus gelukt. Dus wel wat turbulentie tijdens het deel naar Brisbane?
    Sukses! tante Petra. Hier ook lekker zomer in Zuid-Afrika. Maar gelukkig genoeg onweersbuitjes ter verkoeling.

  • 27 Januari 2014 - 11:15

    Oom Leendert:

    Hoi Keesie,

    Top gozer dat je het tot zover zo goed voor elkaar hebt. Leuk dat je tijdens de overstap ook even Singapore in bent gegaan.
    Ik neem aan dat je al volledig in het Australische werkritme zit :-)
    Fantastisch dat we je zo op afstand kunnen volgen.
    Heel veel succes!

  • 27 Januari 2014 - 20:22

    Jacolien (oud Slager Collega):

    He Kees,

    Beetje jaloers hoor als ik dit lees!
    Ik wens je veel plezier en doe AUB rustig aan haha!

    Groetjes Jacolien

  • 28 Januari 2014 - 17:38

    Louise:

    Heeee neef!

    Klinkt super leuk, je reisverslag!
    Ben echt benieuwd naar je volgende verhaal :)
    Hoe ist huis daar waar je woont & je werk?
    Laat het maar snel weten! ;)

    xxxx Louise

  • 28 Januari 2014 - 23:28

    Mariette:

    Erg leuk om jouw gezellige verhaal te lezen!
    Geniet van al je belevenissen!

  • 14 Februari 2014 - 09:41

    Gretha:

    Hoi Kees; beleef je zo weinig?? :):) het is zo stil op je site.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Stokers Siding

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2014

De eerste 6 weken genieten!

25 Januari 2014

Eindelijk, Australië!!!!

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 12097
Totaal aantal bezoekers 16278

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: